Bjuvs kommun – Digitalt stöd
Samverkan HR-servicecenter – Digitalt stöd
HR-servicecenter erbjuder samverkanskommunerna digitalt stöd på hrservicecenter.se. Inför uppstart av Bjuvs kommuns samverkan och under implementeringsfasen på sex månader finns en flik specifikt för Bjuvs kommun. Här publicerar vi löpande information, detta som ett extra stöd under implementeringen.
Strukturen på hrservicecenter.se utgår främst från gruppen chef/chefsstöd samt medarbetare. I de olika flikarna finns information och stöd riktade specifikt till dessa grupper. Här följer några exempel på vad som finns på hrservicecenter.se.
Digitala guider
Guiderna på hrservicecenter.se innehåller bland annat beskrivning hur du registrerar i Personec P och till vissa guider finns också e-learning och film. För dig som är chef eller chefsstöd finns också guider i hur en prenumeration skapas, bockar vid rapportering och guide för att registrera schema.
Blanketter
HR-servicecenter har tillsammans med samverkande kommuner enats om gemensamma blanketter. Det är blanketter som ska skickas in till HR-servicecenter. Inom kort kommer de blanketter som gäller för Bjuvs kommun att publiceras på hrservicecenter.se. Ett utvecklingsuppdrag som Operativa rådet har fått är att verka för att minimera antalet blanketter och istället nyttja systemlösningar i Personec P.
Kontakta HR-servicecenter
HR-servicecenters telefonsupport är öppen vardagar mellan klockan 8:00-17:00. Som medarbetare går det också bra att mejla in frågor. När du kontaktar HR-servicecenter i egenskap av rollen som chef eller chefsstöd går det bra att ringa telefonsupporten. Med anledning av GDPR ska du inte mejla in ärenden istället använder du ärendehanteringssystemet. På hrservicecenter.se finns kontaktuppgifter och för dig som chef och chefsstöd även en guide i hur du registrerar ett ärende i ärendehanteringssystemet.