Använd Microsoft Edge eller Google Chrome när du loggar in i självservice
– Fungerar inte självservice som du förväntat dig?
Självservice utvecklas hela tiden och med detta kommer krav på den webbläsare du använder dig av för att allt ska fungera som tänkt. Självservice är byggt för att fungera i de senaste versionerna av webbläsarna Microsoft Edge och Google Chrome. Detta betyder att funktionaliteten inte är anpassad för till exempel äldre versioner av Internet Explorer eller andra webbläsare.
Använd Microsoft Edge eller Google Chrome på din dator för att på ett säkert sätt logga in i självservice.
Vill du nå självservice från din mobiltelefon eller surfplatta?
Säkerställ att telefonen eller surfplattan är uppdaterad och att du använder dig av webbläsaren Safari på en Apple-enhet eller den inbyggda webbläsaren alternativt Google Chrome på en Android-enhet.
Rensa cookies och cache
Om du har problem med att logga in i Personec P, självservice kan du också prova med att ta bort cookies och rensa minnet/cachen i webbläsaren. Detta kan hjälpa dig att logga in efter till exempel en uppdatering av självservice.
Att rensa cookies och cache innebär att du tar bort sparade små filer i din webbläsare som hjälper webbläsaren att ladda en sida snabbare om du tidigare har besökt denna sida.
Mer om hur du gör detta kan du läsa i vår guide: Rensa cookies och cache | HR-servicecenter (hrservicecenter.se)