Om HR-servicecenter

Välkommen till HR-servicecenter. Här arbetar ett femtiotal engagerade medarbetare med att ge stöd och support till medarbetare och chefer. I dagsläget levererar vi drygt 30 000 lönespecifikationer till ett belopp på cirka 650 miljoner kronor i månaden i samverkan med nio kommuner inom Familjen Helsingborg. Vi systemförvaltar tillhörande IT-system och driver olika utvecklingsprojekt. Vår support är bemannad varje vardag och vi hanterar cirka 3 500 samtal och cirka 3 000 ärenden i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera.

Det var den 7 mars 2014 som HR-servicecenter slog upp portarna till den gemensamma arbetsplatsen för löne- och pensionsadministration och förvaltning av IT-baserade stödsystem. HR-servicecenter är resultatet av ett flerårigt samarbete mellan kommunerna i Familjen Helsingborg. Nuvarande samverkande parter är kommunala bolag och kommunerna; Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp, Svalöv, Åstorp och Ängelholm.

Vi levererar tjänster inom områdena

  • Lön
  • Pension
  • Systemförvaltning
  • Utbildning

Målbilden

  • Rätt lön i rätt tid till rätt kostnad
  • Stöd till verksamheten
  • Kvalité och effektivitet
  • Service och tillgänglighet

Syfte

  • Stärka Familjen Helsingborg; både delar och helhet
  • Attraktiva arbetsgivare
  • Tryggad kompetensförsörjning på både kort och lång sikt
  • Minskad sårbarhet

Fokus för framtiden

  • Ökad kvalité
  • Ökad effektivitet; internt och externt
  • Service och tillgänglighet
  • Enhetligt arbetssätt
  • Standardisering och digitalisering

Fick du hjälp av informationen på sidan?

FAQ