Nytt sätt att hantera ärende mellan dig som chef, chefsstöd och HR-servicecenter
Med anledning av GDPR säkrar vi nu kommunikationen mellan dig som chef, chefsstöd och HR-servicecenter. Ärenden kommer att hanteras via ett ärendehanteringssystem som heter Artologik HelpDesk. Där registrerar du ditt ärende och där kan du också se alla dina pågående och avslutade ärenden.
När du har ett ärende loggar du in i ärendehanteringssystemet Artologik HelpDesk, https://hrscsupport.helsingborg.se. Där registrerar du ditt ärende och bifogar bilagor om du har det. Sedan skickar du iväg ärendet som når HR-servicecenters support. Du loggar in med det användarnamn du har i självservice P. Lösenord skapar du genom att klicka på Forgot password?. En återställningskod skickas till din e-postadress. Fyll i återställningskoden i ärendehanteringssystemet och skapa ditt lösenord. Manual Skicka ärende till HRSC finns här på hrservicecenter.se. Inom kort kommer även en e-learning att tas fram.
Om du är ny som chef eller chefsstöd och ditt användarnamn inte är aktivt i ärendehanteringssystemet behöver din chef ansöka om behörighet. Blankett Behörighet ärendesupport HR-servicecenter finns på hrservicecenter.se.
I Helsingborgs stad gäller ärende via ärendehanteringssystemet endast för RSNV och NSVA.