1. Logga in på http://hrscsupport.helsingborg.se.
2. Registrera ett nytt ärende genom att klicka på Nytt ärende i vänstermenyn.
3. I Objektgrupp väljer du om ditt ärende gäller Lön eller Pension.
4. I Välj objekt väljer du det objekt som ärendet gäller för.
Objekt lön väljer du när ditt ärende gäller till exempel:
- underlag till utbetalningar och rättelser
- intyg
- frågor som rör lön och anställningar
- kontofördelningar
- schema
- inlogg och lösenord
Objekt Pension väljer du när ditt ärende gäller till exempel:
- din tjänstepension
- pensionsberäkning
Objekt System väljer du när ditt ärende gäller till exempel:
- organisationsförändringar
- utdata och förhandling
- import av uppgifter från stödsystem såsom Troman och Time Care
- ekonomi
- löpande arbete system/utveckling
5. Fyll i Ärendetitel och skriv en Ärendebeskrivning. Klicka på Fortsätt.
6. Om du ska bifoga en fil gör du det under Bifogade filer, klicka på Bläddra… för att hämta filen och klicka sedan på Bifoga fil.
7. Avsluta och skicka ärendet genom att klicka på Registrera.
8. Logga ut genom att klicka på Logga ut i nedre högra hörnan.




Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Om du önskar återkoppling uppge din e-postadress tillsammans med din kommentar. I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att återkoppla till din kommentar. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte och kommer att raderas när ärendet är avslutat. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter på helsingborg.se/personuppgifter.