Information till dig som använder HR-servicecenters Helpdesk

Viktig information till dig som chef eller chefsstöd och arbetar i Båstad, Helsingborg, Höganäs, Svalöv, Åstorp eller Ängelholm.

Vi på HR-servicecenter är glada att meddela att vi snart kommer att erbjuda en ny Helpdesk-sida med digitala formulär för en smidigare och effektivare hantering av ärenden. Från sommaren 2024 kommer våra blanketter, som tidigare varit tillgängliga på hrservicecenter.se, att omvandlas till digitala formulär.

För att säkerställa inloggningen och korrekt hantering av formulären, kommer vi att genomföra en viktig förändring. Användarnamnen i Helpdesk kommer att ändras till den anställdas e-postadress. Denna åtgärd är nödvändig för att möjliggöra inloggning och signering med BankID och för att säkerställa att formulären matchas med rätt person och anställning.

Du som tidigare har loggat in i HR-servicecenters Helpdesk med ett användarnamn loggar istället in med din e-postadress (fornamn.efternamn@kommun.se).

När börjar ändringen att gälla?

Ändringen från att logga in med användarnamn till att logga in med e-postadress kommer att ske 29 april. Under dagen den 29 april kan det vara svårt att nå vår Helpdesk om du påverkas av förändringen. Har du ett ärende som inte kan vänta eller behöver hjälp med hur du loggar in efter det att förändringen är genomförd är du välkommen att kontakta HR-servicecenters telefonsupport.

Du behöver begära ett nytt lösenord

Du som tidigare har loggat in i vårt ärendehanteringssystem med användarnamn och är berörd av förändringen kommer behöva byta lösenord första gången du loggar in i Helpdesk efter den 29 april.

Så här gör du för att begära ett nytt lösenord

I vår guide: Ärendehanteringssystem, helpdesk | HR-servicecenter (hrservicecenter.se) under rubriken: ”Första gången du loggar in, för att byta lösenord, glömt lösenord” hittar du instruktioner hur du begär ett nytt lösenord.

För vem gäller förändringen?

Vi vill betona att denna förändring endast kommer att påverka användarna i Båstad, Helsingborg, Höganäs, Svalöv, Åstorp och Ängelholm. För de som redan har e-postadressen som användarnamn i Helpdesk (Bjuv, Klippan och Perstorp) kommer inga ytterligare åtgärder att krävas.

Vi ser fram emot att erbjuda er en smidigare och mer effektiv tjänst genom införandet av digitala formulär. Om ni har några frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta oss.

FAQ