Nyheter vid uppgradering av Personec P, Självservice i november och december (Uppdaterad 2/12)
Uppdatering: Utskriftsknappen i chef/assistentrollen för att skriva ut lönespecifikationen fungerar inte efter uppdateringen. Detta kommer att rättas i vårens versionsuppgradering.
Nu är det dags för höstens uppgradering av Personec P, självservice. Uppgraderingen kommer att ske vid olika tidpunkter för våra samverkande kommuner.
De största nyheterna i höstens uppgradering är att kalendern kommer att se annorlunda ut för dig som medarbetare och sidorna i chef- och chefsstödsrollerna har fått ett uppdaterat utseende. Även reseräkningsfunktionen är vidareutvecklad med ett steg för godkännande av resan innan denna skickas för attest hos chef.
Nyheter för dig som chef eller chefsstöd
Nyheter för dig som chef eller chefsstöd efter uppgradering är
- Nytt utseende och struktur på till exempel anställningssidan och beslutssidorna
- Ny knapp för att skapa Ny post
- Anställningsnummer på lönespecifikationen
Nyhet för dig som medarbetare
Nyheter för dig som medarbetare efter uppgradering är
- Nytt utseende och struktur i kalendern
- Ny inloggningsruta och utloggningsruta
- Skicka reseräkning för godkännande
- Anställningsnummer på lönespecifikationen
Tidpunkt för uppgradering
Båstad: måndag 30 november, 13-17:30
Helsingborg: onsdag 25 november 8-17:30
Höganäs: fredag 6 november 8-17:30
Klippan: måndag 30 november, 08-15
Svalöv: tisdag 1 december, 13-17:30
Åstorp: tisdag 1 december 08-15
Ängelholm: måndag 2 november, 8-17:30