Nyheter vid uppgradering av Personec P, Självservice i november och december (Uppdaterad 2/12)


Uppdatering: Utskriftsknappen i chef/assistentrollen för att skriva ut lönespecifikationen fungerar inte efter uppdateringen. Detta kommer att rättas i vårens versionsuppgradering.

Nu är det dags för höstens uppgradering av Personec P, självservice. Uppgraderingen kommer att ske vid olika tidpunkter för våra samverkande kommuner.

De största nyheterna i höstens uppgradering är att kalendern kommer att se annorlunda ut för dig som medarbetare och sidorna i chef- och chefsstödsrollerna har fått ett uppdaterat utseende. Även reseräkningsfunktionen är vidareutvecklad med ett steg för godkännande av resan innan denna skickas för attest hos chef.

Nyheter för dig som chef eller chefsstöd

Nyheter för dig som chef eller chefsstöd efter uppgradering är

  • Nytt utseende och struktur på till exempel anställningssidan och beslutssidorna
  • Ny knapp för att skapa Ny post
  • Anställningsnummer på lönespecifikationen

Läs mer om vad nyheterna innebär och hur du registrerar i Personec P, självservice, på sidan Guider för chef under rubriken Nyheter i Personec P efter uppgradering i november och december.

Nyhet för dig som medarbetare

Nyheter för dig som medarbetare efter uppgradering är

  • Nytt utseende och struktur i kalendern
  • Ny inloggningsruta och utloggningsruta
  • Skicka reseräkning för godkännande
  • Anställningsnummer på lönespecifikationen

Läs mer om vad nyheterna innebär på sidan Guider för medarbetare under rubriken Nyheter i Personec P efter uppgradering i november och december.

Tidpunkt för uppgradering

Båstad: måndag 30 november, 13-17:30
Helsingborg: onsdag 25 november 8-17:30
Höganäs: fredag 6 november 8-17:30
Klippan: måndag 30 november, 08-15
Svalöv: tisdag 1 december, 13-17:30
Åstorp: tisdag 1 december 08-15
Ängelholm: måndag 2 november, 8-17:30

Avbryt

Lämna en kommentar

FAQ