Intyg Båstads kommun
HR-servicecenter hanterar kring 1 500 intyg per månad. Handläggningstiden för ett intyg är högst 14 kalenderdagar.
Arbetsgivarintyg
Är du arbetssökande och behöver ett intyg för att få A-kassa kallas det för Arbetsgivarintyg. Ett arbetsgivarintyg specificerar antal timmar som du arbetat varje månad samt lön och inkomst för att du ska få rätt ersättning från din a-kassa.
Beställning av arbetsgivarintyg görs hos din a-kassa
- Beställningen görs via din A-kassas ”Mina sidor”. Du anger i beställningen att mejlet ska skickas till hrservicecenter@helsingborg.se
- Du får ett mejl eller ett sms när HR-servicecenter har tagit fram dina inkomstuppgifter och ditt arbetsgivarintyget är inlämnat till a-kassan. Därefter går du in och bekräftar dina uppgifter.
Du kan läsa mer om digitalt Arbetsgivarintyg på www.arbetsgivarintyg.nu.
Vi lämnar inte arbetsgivarintyg i pappersform, utan endast digitalt till arbetsgivarintyg.nu.
Inkomstintyg
- Intyg med dina inkomstuppgifter, till exempel till Försäkringskassan.
- Intyg som avser lönebortfall, till exempel till facket.
Har du en pågående anställning i någon av de samverkande kommunerna och behöver ett intyg med dina inkomstuppgifter eller ett intyg som avser lönebortfall ska du kontakta HR-servicecenter på hrservicecenter@helsingborg.se eller på telefon 042-10 20 00.
Tjänstgöringsintyg och Tjänstgöringsbetyg
Du kontaktar din chef om du behöver ett Tjänstgöringsintyg och tjänstgöringsbetyg.