SLA
Service Level Agreement, SLA, inom lönerelaterande frågor
Från och med den 1 juni 2019 gäller ett SLA, en servicenivåöverenskommelse mellan HR-servicecenter och samverkande kommuner. I dokumentet ser du vad HR-servicecenter, samverkande kommuner och du som chef eller chefsstöd ansvarar för inom området lönerelaterade tjänster.
Nuvarande servicenivåöverenskommelse (SLA 2.0) reviderades och godkändes 18 november 2021 och gäller från och med 1 mars 2022.
Syftet med att införa detta SLA är att skapa en tydlighet i vem som gör vad och vilka förväntningar som gäller i leverans till och från HR-servicecenter. Målet är att förbättra kvalitén, effektivisera och skapa ett enhetligt arbetssätt.
Påverkar dig som chef och chefsstöd
SLA gäller för alla samverkande kommuner och vem som gör vad inom respektive kommun skiljer sig åt. I ditt uppdrag som chef eller chefsstöd följer du kommunens rutiner och det viktiga enligt SLA är att utföra uppdraget utifrån kommunens ansvar och i rätt tid.
Processer som omfattas i SLA
Servicenivå är aktuellt för de aktiviteter som har bedömts som relevanta och som är möjliga att mäta. I SLA finns servicenivåöverenskommelser inom processerna:
- hantera person- och anställningsuppgifter
- hantera lönerelaterade underlag
- hantera rättelser
- lönehantering
- förvalta och underhålla systemet
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Om du önskar återkoppling uppge din e-postadress tillsammans med din kommentar. I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att återkoppla till din kommentar. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte och kommer att raderas när ärendet är avslutat. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter på helsingborg.se/personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.