Intyg Båstads kommun

HR-servicecenter hanterar kring 1 500 intyg per månad. Handläggningstiden för ett intyg är högst 14 kalenderdagar.

Arbetsgivarintyg

Är du arbetssökande och behöver ett intyg för att få A-kassa kallas det för Arbetsgivarintyg. Ett arbetsgivarintyg specificerar antal timmar som du arbetat varje månad samt lön och inkomst för att du ska få rätt ersättning från din a-kassa.

Beställning av arbetsgivarintyg görs hos din a-kassa

  • Beställningen görs via din A-kassas ”Mina sidor”. Du anger i beställningen att mejlet ska skickas till hrservicecenter@helsingborg.se
  • Du får ett mejl eller ett sms när HR-servicecenter har tagit fram dina inkomstuppgifter och ditt arbetsgivarintyget är inlämnat till a-kassan. Därefter går du in och bekräftar dina uppgifter.

Du kan läsa mer om digitalt Arbetsgivarintyg på www.arbetsgivarintyg.nu.
Vi lämnar inte arbetsgivarintyg i pappersform, utan endast digitalt till arbetsgivarintyg.nu.

Inkomstintyg

  • Intyg med dina inkomstuppgifter, till exempel till Försäkringskassan.
  • Intyg som avser lönebortfall, till exempel till facket.

Har du en pågående anställning i någon av de samverkande kommunerna och behöver ett intyg med dina inkomstuppgifter eller ett intyg som avser lönebortfall ska du kontakta HR-servicecenter på hrservicecenter@helsingborg.se eller på telefon 042-10 20 00.

Tjänstgöringsintyg och Tjänstgöringsbetyg

Du kontaktar din chef om du behöver ett Tjänstgöringsintyg och tjänstgöringsbetyg.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

FAQ