Rensa cookies och cache

Om du har problem med att logga in i Personec P, självservice kan du prova med att ta bort cookies och rensa minnet/cachen i webbläsaren. Detta kan hjälpa dig att logga in efter till exempel en uppdatering av självservice.

Att rensa cookies och cache innebär att du tar bort sparade små filer i din webbläsare som hjälper webbläsaren att ladda en sida snabbare om du tidigare har besökt denna sida.

Gör så här om du använder Microsoft Edge (Alternativ 1)

  • Öppna Microsoft Edge och klicka på de tre prickarna längs upp till höger
  • Klicka på Inställningar
  • Klicka på Återställ inställningar
  • Klicka på Återställ till standardinställningar och därefter Återställ
  • Starta om Microsoft Edge

Gör så här om du använder Microsoft Edge (Alternativ 2)

  • Öppna webbläsaren.
  • Klicka på de tre prickarna uppe till höger.
  • Välj Historik.

  • Klicka på de tre prickarna Rensa webbdata.

Nu öppnar sig en ny flik.

Välj Tidsintervall All tid och klicka i Cookies och andra webbplatsdata samt Cachelagrade bilder och filer. Du kan även behöva rensa lösenord och Autofylldata om det inte fungerar med endast Cookies och Cache.

Klicka på Rensa nu

  • Stäng webbläsaren och testa sedan igen.

Gör så här om du använder Google Chrome:

  • Öppna webbläsaren.
  • Tryck ner tangenterna Ctrl + H.
  • Klicka på Rensa webbinformation.

  • Bocka i Cookies och andra webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
  • Klicka sedan på Rensa data.
  • Stäng ner webbläsaren och testa igen.

Gör så här om du använder Internet Explorer:

  • Öppna webbläsaren.
  • Klicka på kugghjulet/Verktyg uppe till höger.
  • Välj Internetalternativ.
  • Under fliken Allmänt och rubriken Webbhistorik välj Ta bort.
  • Stäng ner webbläsaren och testa sedan igen.

Det går också att göra så här:

  • Öppna webbläsaren.
  • Tryck F12 för att få upp ett ett fönster nere i webbläsaren.
  • Klicka på Nätverk.
  • Klicka på Rensa cache.
  • Stäng ner webbläsaren och testa sedan igen.

Gör så här om du använder Safari på iPhone eller iPad

  • Gå in på Inställningar i mobilen eller i iPad:en.
  • Scrolla ner och klicka på Safari.
  • Scrolla ner och klicka på Rensa historik och webbplatsdata.
  • Klicka på Rensa historik och data.

Om du inte önskar rensa historiken går du till Inställningar –  SafariAvancerat (längst ned) – Webbplatsdata och därefter Ta bort alla webbplatsdata.

Gör så här om du använder Chrome på Android

  • Gå in i appen Chrome på din mobil eller surfplatta.
  • Tryck på Mer och sedan Historik.
  • Tryck därefter på Rensa webbinformation.
  • Bredvid Tidsintervall väljer du Genom tiderna.

Du behöver inte ha ta bort historiken men cache och cookies måste vara ibockade.

  • Tryck på Rensa data.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

FAQ