Tillägg/Avdrag

I Personec P, självservice, kalendern och menyn Tillägg/Avdrag rapporterar du olika tillägg och avdrag. Vad du kan rapportera varierar från kommun till kommun.

Gör så här

  • Gå till Kalendern
  • klicka på Lägg till ny aktivitet eller klicka på den dag i kalendern då utlägget gjordes.
  • välj sedan Tillägg/Avdrag.

  • Välj Typ av tillägg/avdrag och Orsak
  • fyll i aktuellt datum och eventuellt antal eller belopp
    (OBS: Orsaker som Lägerersättning och Kostförmån rapporteras enbart med Antal. I kommuner där friskvårdsersättning rapporteras via Tillägg/Avdrag ska du bara rapportera Belopp och använda samma datum i fälten Datum from och Datum tom.)
  • om du vill lämna ett meddelande till din chef klicka på Lägg till meddelande
  • klicka på Spara.

Ta bort inrapporterad post

Du kan ta bort en inrapporterad post innan din chef har beviljat posten. Gör så här:

  • Gå till menyn Saldon/översikter
  • välj Tillägg/Avdrag översikt
  • klicka på Visa-knappen
  • välj post och klicka på den röda soptunnan.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

FAQ