Tillägg/Avdrag
I Personec P, självservice, kalendern och menyn Tillägg/Avdrag rapporterar du olika tillägg och avdrag. Vad du kan rapportera varierar från kommun till kommun.
Gör så här
- Gå till Kalendern
- klicka på Lägg till ny aktivitet eller klicka på den dag i kalendern då utlägget gjordes.
- välj sedan Tillägg/Avdrag.
- Välj Typ av tillägg/avdrag och Orsak
- fyll i aktuellt datum och eventuellt antal eller belopp
(OBS: Orsaker som Lägerersättning, Kostförmån och Lovskola rapporteras enbart med Antal. I kommuner där friskvårdsersättning rapporteras via Tillägg/Avdrag ska du bara rapportera Belopp och använda samma datum i fälten Datum from och Datum tom.) - om du vill lämna ett meddelande till din chef klicka på Lägg till meddelande
- klicka på Spara.
Ta bort inrapporterad post
Du kan ta bort en inrapporterad post innan din chef har beviljat posten. Gör så här:
- Gå till menyn Saldon/översikter
- välj Tillägg/Avdrag översikt
- klicka på Visa-knappen
- välj post och klicka på den röda soptunnan.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Om du önskar återkoppling uppge din e-postadress tillsammans med din kommentar. I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att återkoppla till din kommentar. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte och kommer att raderas när ärendet är avslutat. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter på helsingborg.se/personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.