Organisationsförändring
HR-servicecenter uppdaterar organisationsträdet i Personec P på initiativ av utsedd beställningsansvarig. Vi rekommenderar att respektive kommun utser en person som är ansvarig för organisationsträdet och organisationsförändringar.
Respektive kommun ansvarar för att
- organisationsträdet alltid är uppdaterat och aktuellt.
- det endast finns ett underlag/excelfil som uppdateras.
- göra beställning till HR-servicecenter gällande organisationsförändring i organisationsträdet i Personec P, att beställning görs i god tid innan förändring och att beställningen följer mallen.
Tänk också på att
- innan en organisationsförändring i organisationsträdet genomförs måste oattesterade poster, rehabiliteringsärenden och arbetsskade-/tillbudsanmälningar hanteras av respektive chef.
- övriga stödsystem som påverkas också får rätt information och hålls uppdaterade.
- informera berörda parter, till exempel IT och ekonomi, i kommunen inför och efter en organisationsförändring.
Helsingborgs stad har eget rutindokument.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Om du önskar återkoppling uppge din e-postadress tillsammans med din kommentar. I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att återkoppla till din kommentar. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte och kommer att raderas när ärendet är avslutat. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter på helsingborg.se/personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.